+420 774 949 727
logo facebook

FAQ

Jak poznám, že je řetězovka na výměnu?

Při provozu napoví následující jevy. Prvním jevem je rez vynášená mazivem spod těsnících kroužků. Druhým je nerovnoměrné opotřebení řetězu a to když motorku postavím na stojan, seřídím vůli řetězu a při otáčení zadním kolem se tato vůle samovolně mění (napíná / uvolňuje). Posledním způsobem kontroly řetězovky je odtáhnout řetěz od rozety a pokud tam bude viditelná mezera, je čas na výměnu. Při výměně je třeba měnit pastorek, rozetu a řetěz. Životnost řetězu prodlouží správný způsob seřizování, čištění a mazání řetězu včetně adekvátních čístících a mazacích prostředků.


Je nutné dělat na motorce servisku, nestačí výměna motoráku?

Servisní prohlídky jsou pro každý typ motocyklu specifické, výrobce je stanovuje na základě zkušebního provozu a mají zabezpečit maximální životnost motocyklu. Prohlídky mají předepsané intervaly (kilometrické nebo časové) pro výměnu motorového oleje, převodových olejů, vzduchových a palivových filtrů, kontrolu stavu řízení, osvětlení, brzd a pérování, seřízení ventilové vůle, vyčištění a seřízení řetězu, seřízení podtlaku sání, seřízení vůle spojky, dotažení šroubových spojů, promazání atd. Součástí každé prohlídky by měla být i zkušební jízda. Po provedení servisní prohlídky je podstatně větší jistota, že sezóna proběhne bez překvapení.


Jak snížit motocykl?

Prvním a nejvhodnějším krokem je správná volba motocyklu. Druhým úprava sedla co se týče jeho výšky a šířky. Další možností je montáž snižovacího kitu a úprava výšky tlumičů.


Jak zazimovat motorku?

Osobně postupuji následovně. Motocykl umyji – pozor na tlakové mytí, aby se voda nedostala pod těsnění, vysuším a povrch ošetřím vhodnými prostředky. Motorku prohlédnu, sepíšu si závady a kroky údržby, které budu chtít řešit v průběhu zimy a před zahájením sezóny. Zkontroluji bod tuhnutí chladící kapaliny (v chladiči i expanzní nádobě), doplním a případně vyměním. Doplním palivo na maximum – obvzlášť důležité je to pro kovové nádrže, kdy v prostoru bez paliva kondenzuje vzdušná vlhkost, která poté stéká do paliva a současně způsobuje korozi volného povrchu nádrže. Dohustím pneumatiky a pokud to je možné, umístím motocykl na hlavní stojan, nebo montážní stojany. Kola minimálně 2x za zimu otočím, aby se na pneumatikách nevytvořily plošky. Baterii vyjmu v případě, že nemám temperovanou garáž. Dobití baterie provedu ihned při zazimování, opakuji cca 1x za měsíc, nebo připojím na konzervační nabíječ. Motocykl zakryji prodyšnou plachtovinou tak, aby se na něj neprášilo.


Kmitají řidítka, co s tím?

Příčin může být několik. Kmitání mohou způsobovat například nesprávně vyvážená kola, nerovnoměrné opotřebení pneumatik, vůle v ložiscích kol, vůle v krku řízení, vůle v uložení kufru, zkroucené brzdové kotouče. Odstranění závisí na správném určení příčiny.

 Facebook KapMoto

webmaster CORA 2015 - 2024, www.cora.cz

Kliknutím na tlačítko "POVOLIT VŠE" souhlasíte s využíváním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a v reklamních sítích na dalších webech. Cílenou reklamu si můžete podrobněji nastavit tlačítkem "NASTAVENÍ", nebo kdykoli vypnout v sekci GDPR...